۱۳۵۶ · فیلم کوتاه
بزرگداشت معلم
این مستند به سفارش وزارت آموزشوپرورش در سالهای پایانی سلسله پهلوی ساخته شد و شامل گفتوگو با مقامات دولتی است که چنانکه انتظار میرود، آموزش را پیشهای مقدس، شریف و آبرومند میخوانند. معلمانی که با آنها هم مصاحبه شده، کمتر خوشبیناند: یکی از دانشآموزان ناسپاس و حقوق ناچیز کار میگوید. این دیدگاههای متضاد، علاقه کیارستمی به آموزش و در عین حال تردیدهایش درباره نحوه اجرای آن را بازتاب میدهد.
کارگردان
عباس کیارستمی
مدت
۲۰ دقیقه
کشور
ایران
فرمت
رنگی · مونو
تصاویر 










